Hvilke træningsformer kan du lave som kvinde?

Træning og motion er vigtigt for dit fysiske og psykiske helbred. Men det kan være en jungle at finde ud af, hvad man skal dyrke af motion, hvis du ikke har været vant til det siden barnsben. Du får derfor nogle bud på forskellige træningsformer, som kan dyrkes af kvinder, også hvis du har flere skavanker.  

Forløb for kvinder 

Forløb for kvinder ville være et rigtigt godt bud på et træningsforløb til dig, hvis du enten ønsker et gennemarbejdet forløb, hvor du kun træner sammen med andre kvinder. Det vil også være et godt bud, hvis du næsten lige har født. Der laves nemlig forskellige forløb, som tager højde for de problematikker, som man kan have efter fødslen. Der er lovet Sjov og glad træning for kvinder, så det er bare med at komme afsted. Forløb for kvinder har derfor mange forskellige tilbud til dig som kvinde.

Pilates og yoga 

Mange kvinder oplever god effekt af pilates og yoga, enten som supplement til anden træning, eller blot som primær træningsform. Yoga og pilates styrker alle musklerne i kroppen men med lav belastning, da øvelserne udføres med egen kropsvægt. Derudover har træningsformerne fokus på åndedrættet, som gør, at man kan komme ned i gear og fokusere fuldt ud på sin træning undervejs. Begge træningsformer kan også bruges til skadesforebygning, da den langsomt oparbejder din styrke. 

Svømning 

Svømning er en sport, som også gør, at du bruger alle dine muskler. Du får træning af hele kroppen, så du får både styrket din muskler og din kondition. Da svømning foregår i vand, er der lav belastning på kroppen, og dette er derfor også en sport, som kan bruges, hvis man er skadet. Derudover er svømning vildt sjovt, og du har mulighed for selv at svømme i den lokale svømmehal eller starte på et hold, hvor du får mere teknisk træning.